Program


Devich Benedek és Palojtay János kamaraestje - Y generáció

Devich Benedek és Palojtay János kamaraestje - Y generáció

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, November 27 2025 7:00PM

J. S. Bach: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 » 2. Allemande
J. S. Bach: G-dúr szonáta viola da gambára és csembalóra, BWV 1027
Schumann: Adagio és allegro, op. 70

SZÜNET

Britten: The Poet’s Echo, op. 76 » 2. My Heart (Devich Benedek átirata)
Ravel: Két héber dal » 2. L’énigme éternelle (Devich Benedek átirata)
Villa-Lobos: Canção de cristal (Devich Benedek átirata)
Bruch: Kol nidrei, op. 47 (Devich Benedek átirata)

Devich Benedek (nagybőgő), Palojtay János (zongora)

A Junior Prima díjas Devich Benedek zenész családban nőtt fel, és bár szülei nem erőltették a zenei pályát, támogatták érdeklődését. Koncertélményei hatására végül a nagybőgőt választotta, mert úgy érezte, így még közvetlenebbül képes kifejezni az emberi érzéseket. A nagybőgő egyre népszerűbb szólóhangszerként is, ezért Devich is nagy érdeklődéssel fordul az átiratok felé. A koncerten közreműködik a nemzetközi hírű zongoraművész, Palojtay János, akit Várjon Dénes generációja egyik legizgalmasabb egyéniségének nevezett. Előadói stílusát meghatározza, hogy számos zenei nyelven improvizál. Fontosnak tartja a klasszikus zene külsőségektől való megszabadítását, ezért a budapesti underground szcénában is fellép. A műsor két Bach-darabbal kezdődik, az első eredetileg csellóra, a második viola da gambára és csembalóra készült. Ezt követi az Adagio és allegro, amelyet Schumann kürtre és zongorára írt 1849-ben. A szünet után Britten-, Ravel-, Villa-Lobos- és Bruch-művek következnek, mindegyik Devich Benedek átiratában szólal meg.
Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont
Támogató: Nemzeti Kulturális Alap

Our offer


„A francia klasszikusok közül legjobban Couperin felel meg temperamentumomnak” – nyilatkozta Ravel 1924-ben. A francia barokk zene emléke előtt hódoló zongoraműve, a Le tombeau du Couperin 1914 ás 1917 között született, zenekari átirata pedig 1919-ben. A kompozíció meglepően hamar eljutott Magyarországra, először 1922-ben, a Svéd Királyi Balett vendégjátéknak zenéjeként szólalt meg, az eredeti zongoraaverzió pedig éppen 100 éve, 1925-ben.

Kodály Zoltán és a Zeneakadémia kapcsolata szoros és meghatározó volt, mind Kodály életére, mind a Zeneakadémia fejlődésére nézve. Kodály a Zeneakadémián tanult, ahol Hans Koessler volt a zeneszerzéstanára. 1907-től kezdve közel öt évtizeden át tanított egykori alma materében többek között zeneelméletet, zeneszerzést, illetve népzenét. Kodály rövid ideig a Zeneakadémia aligazgatója,

Suggestions


A Zeneakadémia hallgatóiból alakult Mikrokozmosz Trió már több mint két éve koncertezik, előadásukban most három ritkán játszott művet hallhatunk. Leoš…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.